משפך השיווק הוא מודל שבו משתמשים משווקים כדי להראות את מסע הלקוח.
משפך שיווקי הוא מודל שמשווקים משתמשים בו כדי להראות את מסע הלקוח. המשפך מתחיל במודעות, עובר לעניין, לאחר מכן שיקול, ולבסוף רכישה.
מודעות: מודעות היא השלב הראשון במשפך השיווק. זה המקום שבו אנשים הופכים לראשונה מודעים למוצר או לשירות שלך. זה יכול לקרות בכל מספר דרכים – באמצעות פרסום, פוסטים ברשתות חברתיות, מפה לאוזן מחברים ובני משפחה וכו'. עניין: ברגע שאנשים מודעים למוצר או לשירות שלך, הם עוברים לשלב הבא – עניין. זה המקום שבו אנשים מתחילים לחקור את המוצר או השירות שלך על ידי קריאה על זה באינטרנט או לדבר עם החברים והמשפחה שלהם על זה במסיבות ארוחת ערב ומפגשים חברתיים אחרים
משפך שיווקי הוא מערכת ליצירת לידים וטיפוחם ללקוחות. זהו תהליך של המרה ממודעות לרכישה.
משפכי שיווק יכולים לשמש כל עסק, גדול או קטן, כדי להגדיל את המכירות שלהם. הם בדרך כלל השלב הראשון בתהליך המכירה, אבל הם לא תמיד השלב האחרון.
משפך שיווקי הוא מושג שיווקי המשמש עסקים למיפוי מסע הלקוח. זה עוזר למשווקים להבין את הצרכים והרצונות של הלקוח וכיצד ניתן לספק אותם.
משפך שיווקי הוא כלי שעוזר למשווקים לעקוב אחר מסע הלקוח ממודעות לרכישה או המרה. למשפך יש חמישה שלבים: מודעות, עניין, הערכה, רכישה ונאמנות.
איך לייעל את המשפך השיווקי של העסק שלי?
משפך שיווקי הוא מודל שניתן לתאר באמצעותו את תהליך העברת הלקוחות הפוטנציאליים בשלבי מודעות, עניין, רצון ועשייה. משפכי שיווק משמשים לעתים קרובות במכירות ושיווק כדי לזהות היכן נמצאים לקוחות פוטנציאליים בתהליך הקנייה ואיזה סוג של מסרים הם צריכים לשמוע מהחברה שלך.
המודל מיוצג בדרך כלל כגרפיקה עם חמישה שלבים: מודעות, עניין, רצון, רכישה ונאמנות. צורת המשפך מייצגת כמה אנשים נכנסים בשלב אחד במשפך, אך רק חלק קטן ממנו עובר את כל הדרך. במובנים מסוימים זה כמו שעון חול או צינור מכיוון שיש יותר אנשים שנכנסים בקצה אחד מאשר יוצאים מהקצה השני.
משפך שיווקי הוא תהליך ליניארי שעוזר לעסקים למשוך, להמיר ולשמר יותר לקוחות. הוא מורכב משלושה שלבים: העליון של המשפך, אמצע המשפך ותחתית המשפך. החלק העליון של המשפך הוא המקום שבו נמצאים לקוחות פוטנציאליים. ניתן לעשות זאת באמצעות SEO, מדיה חברתית או ערוצי שיווק אחרים. אמצע המשפך הוא המקום שבו לקוחות פוטנציאליים מומרים ללידים על ידי מתן הצעות שתואמות לצרכים ולתחומי עניין שלהם. תחתית המשפך היא המקום בו הופכים לידים ללקוחות נאמנים על ידי מתן שירות מעולה או עסקאות שהם לא יכולים לסרב להם.
יש הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת אופטימיזציה של משפכי השיווק שלך לעסקים כגון: הגדרת קהל היעד שלך, בחירה באילו ערוצים להתמקד, יצירת הצעה משכנעת לקהל שלך וכו'.
משפך השיווק הוא מערכת המחלקת את מסע הלקוח לחמישה שלבים: מודעות, התחשבות, קבלת החלטות, רכישה ושביעות רצון. המשפך מיוצג בדרך כלל כגרף עם עקומה הפוכה בצורת U שמתחילה רחבה מלמעלה ומצטמצמת לכיוון התחתון.
משפך השיווק הוא מושג חשוב למשווקים מכיוון שהוא מגדיר כיצד הם יכולים להשתמש באסטרטגיות שונות כדי להשפיע על הלקוחות בכל שלב בתהליך הקנייה.