כשהולכים להופעה בימינו רואים יותר טלפונים באוויר מאשר כל דבר אחר. למרות שבאינטרנט תהיה לכולם גישה לצילומים מקצועיים מההופעה, כולם רוצים את התמונות שלהם מהמכשיר שלהם, באיכות גרועה לרוב, מזווית בלתי אפשרית בקהל. אכן, עם מהפכת הטלפונים הסלולריים כולנו נהיינו צלמים. אבל האם זו רמת הצילום שאתם רוצים עבור העסק שלכם, עבור המוצרים שלכם, עבור מערך השיווק שלכם? מה שאתם באמת צריכים זה צלם מוצרים מקצועי.
צלם מקצועי המתמחה בצילום מוצרים מביא עימו לשולן הרבה מעבר למצלמה חדישה ומשוכללת. הוא מביא עימו את הדבר היחיד שמבדיל בינו לבין כל השאר – ידע. הידע הזה נרכש מניסיון, יכולות אישיות, כישרון, והבנת המקצוע, הבנה הכוללת חיבור בין יכולות צילום לבין עולם השיווק והמכירה. הידע הזה שווה לכם הרבה מאוד כסף.
המוצרים המצליחים צולמו עם צלם מוצרים מקצועי
חברות גדולות שעובדות עם חברות שיווק מקצועיות עושות זאת במאה אחוז מהמוצרים. כשאתם רואים תמונה של נעל ממותגת מאחד המותגים המוכרים בעולם במגזין ספורט מקוון, או כשאתם רואים שעון יוקרה על יד של מישהו במגזין זה או אחר, אתם רואים את התוצאה של מחשבה מרובה. הכל עד הפרט האחרון נהגה מראש עם כמה פרמטרים.
הפרמטרים האלו הם נגזרות ישירות להבנת האווטר של המוצר שלכם, כלומר מי הלקוח האידיאלי ומה השפה הוויזואלית שמדברת אליו ישירות למקום ממנו הוא חש הזדהות, המקום ממנו הוא מקבל החלטות, המקום ממנו הוא בוחר לרכוש את המוצר שלכם.
דוגמאות לפרמטרים הללו כוללות בין היתר:
- זווית הצילום
- כיוון ועוצמת התאורה
- הסטינג הכולל של התמונה (הסיפור)
- הצבעים של המוצר
התוצאה צריכה לא רק להיראות טוב בעין שלכם, אלא להיות אטרקטיבית לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, תמונה שמדברת אליהם ללב. צילום מוצרים איכותי יוצר חוויה בעין של מי שרואה אותו, בעיקר לאותם לקוחות פוטנציאלים, ומניע אותם לפעולה.
פרסומות רבות שנעשו עם צלם מוצרים מקצועי בכלל לא דורשות קופי. כמעט ללא טקסט, או אולי עם מעט מאוד, כמעט רק עם סמל המותג, הצילום כל-כך מדויק וטוב עד שאין צורך במעבר לכך. התמונה מדברת בעד עצמה, והלקוחות שלכם מתקשים להתאפק.
איך לבחור צלם מוצרים?
הדרך הטובה ביותר לבחור צלם מוצרים עבור המוצרים שלכם הוא לבצע סקירה של תיק העבודות של הצלם. זה יתן לכם הצצה מידית ועמוקה למדי למרחב היכולות שלו,לעולם הפנימי שלו, לדרך שבה הוא תופס את עולם צילום המוצרים. אם השפה הוויזואלית מדברת אליכם, סביר להניח שזה מקום טוב להתחיל בו.
נדבך נוסף בתהליך הוא שיחה עמוקה, בה תוכלו לאתגר את הצלם בשאלות ספציפיות על צילום המוצר הספציפי שלכם, בייחוד אם כבר צילם מוצרים דומים בעבר, או אז יש רפרנס להשוואה ולשיח.